Know, like & trust

Laatst kreeg ik een vraag van iemand op Instagram: “Hey Carlijn, ik heb net mijn product gelanceerd en er zijn wel 100 klikken naar de salespagina geweest, maar niemand heeft iets gekocht. Waar gaat het mis?” Wat het geval is dat iedereen die naar de salespagina ging het bedrijf nog niet kende, waardoor er nog geen vertrouwensfactor is opgebouwd. Daardoor zal iemand geen aankoop doen. In deze video-blog ga ik je leren hoe je ervoor kunt zorgen dat mensen je online product wel moeiteloos aanschaffen. 

Ik ga je leren door welke fases een potentiële klant heen loopt, voordat ze uiteindelijk klant worden bij jou. Dat zijn de know, like en trust-fases. Ik ga je in iedere fase uitleggen hoe je dat het beste kunt aanpakken, zodat klanten zodanig zijn opgewarmd als jij je aanbod doet, dat ze niks anders dan volmondig JA kunnen zeggen. 

Know-fase

 

In de know-fase is het belangrijk dat je zichtbaar bent en jouw verhaal uitdraagt, dat je genoeg waarde overdraagt en dat iemand kennis kan maken met jou als persoon.

Dat doe je onder andere door zichtbaar te zijn op Social Media. Ik raad ook aan zoveel mogelijk op video te doen, zodat iemand jouw energie kan voelen. Op die manier kan iemand al heel snel een duidelijk beeld van jou kan krijgen. Als we het dan hebben over het adverteren, dan kun je enerzijds adverteren met je gratis weggever, maar een strategie die ik zelf ook toepas is adverteren met content waar mensen nog geen e-mailadres hoeven achter te laten. Ik adverteer dus bijvoorbeeld met een video waarin ik concrete tips geef. Ik adverteer daarnaast ook met gewoon losse posts, waarvan ik weet dat die het heel goed hebben gedaan op Social Media. Daar zet ik dan vervolgens een advertentie op in, omdat ik die manier door mijn zichtbaarheid op Social Media en de advertenties waarbij ik veel waardevolle content deel. Daarmee zorg ik ervoor dat er een doelgroep gecreëerd wordt die in de know-fase zit. Dat is de eerste fase. 

Like-fase


Dit is fase waarin je likebility gaat creëren. Dit kun je doen door je gratis weggever aan te bieden in ruil voor een e-mailadres. Door middel van de follow-up e-mails achter je gratis weggever ga je mensen opwarmen om daadwerkelijk ook die aankoop te doen bij jou of een eerste stap te zetten middels het aanvragen van een gratis gesprek. Belangrijke onderdelen van deze mails zijn: jouw verhaal, waarde, social proof, interactie en natuurlijk sales. Als je even wil spieken hoe ik deze funnel opbouw, dan kun je via deze link mijn gratis e-book downloaden. Je ontvangt dan automatisch mijn vervolgmails. 

Trust-fase


Dit is de fase waarin je eerste betaalde stap kunt aanbieden. In deze fase zijn mensen zich heel bewust van hun probleem. Ze hebben al flink gesnuffeld tussen je gratis aanbod zoals je e-book en je social media posts. Ze weten wat jij te bieden hebt en ze hebben een goed gevoel bij jou. Ze zijn dus enorm bereid om te kopen als jij een passend aanbod voor hun probleem hebt. Als je dit systeem goed in elkaar hebt zitten, dus je bent voldoende zichtbaar, je hebt goede advertenties lopen, je biedt een gratis weggever aan, zodat iemand jou op die manier goed kan leren kennen: dan kun je nu dat aanbod doen. Let er daarbij wel op dat de vervolgstap logisch is. 

Ik hoop dat deze blog waardevol voor je was! Ben je benieuwd hoe je het bovenstaande zou kunnen vertalen naar jouw eigen bedrijf? En kun je hier wel wat hulp bij gebruiken? Dan heb ik iets leuks voor je.  Jij krijgt de kans om middels een GRATIS Groeigesprek te ontdekken welke stappen jij te zetten hebt om meer klanten en vrije tijd te creëren. Klik op DEZE LINK als je kans wil maken op deze gratis sessie. Het lijkt me leuk je te ontmoeten!

Ondernemende groet,

Carlijn Ottens

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top