Slim groeien met je bedrijf zonder extra uren te maken

Je bedrijf loopt goed en je hebt al veel klanten alleen merk je dat je geleefd wordt door je agenda. Je holt van afspraak naar afspraak. Ondertussen wil je graag nog meer mensen helpen en natuurlijk meer winst maken met je bedrijf, maar je zit simpelweg tegen het plafond aan.

Hoe pak je het aan om je bedrijf op een slimme manier op te schalen en te laten groeien, zonder dat je nog meer uren in je bedrijf steekt? 
In deze blog ga ik je een aantal slimme manieren geven, waarmee jij jouw bedrijf kunt laten groeien.

1. Verkoop het resultaat in plaats van je uren 


Een coachingstraject verkoop je op basis van de waarde die je levert. Niet op basis van de uren die je er bijvoorbeeld in stopt.

Stel jezelf dus de vraag: wat is het resultaat van mijn traject? Stel je bent afslankcoach en het resultaat dat jij biedt is bijvoorbeeld dat iemand 15 kilo kwijt is en daardoor veel zelfverzekerder in het leven staat, misschien daardoor wel een nieuwe baan durft te zoeken en daardoor uiteindelijk veel meer verdiend? Wat is dat waard?

Vaak vinden we het spannend om hoge prijzen te vragen voor onze diensten en doen we onszelf dus tekort. Bij deze wil ik je dus meegeven: je bent het waard om te gaan staan voor de waarde die je levert en dus ook voor de prijs die je hiervoor kunt vragen.

2. Delegeren kun je leren

De meeste ondernemers zijn hartstikke eigenwijs. Ze denken vaak ‘dit kan niemand anders beter dan ik’. Vaak ben je bang dingen los te laten, het uit handen te geven of het door een ander te laten doen omdat je dan de controle loslaat van jouw bedrijf. Dit is vaak een belemmerende overtuiging waar we als ondernemer tegenaan lopen. Want als je op het punt komt dat je het niet meer allemaal alleen kunt, zul je hulp moeten gaan aanvaarden en zul je moeten gaan delegeren.

Er zijn twee manieren waarop je meer tijd kunt vrijmaken in jouw bedrijf,.

De eerste manier is het delegeren van routinematige klussen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan je administratie, het inplannen van je content, het beheren van je Social Media of het beheren van je klantenservice binnen je bedrijf.

De tweede manier is het aantrekken van andere specialisten binnen je bedrijf. De gedachte die ik vaak tegenkom is ‘niemand kan dit beter dan ik’ of ‘er bestaan geen andere specialisten in mijn vakgebied, die het hetzelfde aanbieden’. Probeer daar echt doorheen te kijken. Het zit echt tussen je oren dat jij de enige bent die dingen hartstikke goed kunt, want er zijn altijd mensen te vinden en anders zijn ze op te leiden die hetzelfde kunnen als jij. De vraag is: waar wil je naartoe met je business en op wat voor een manier wil je gaan groeien. Is dit door andere experts aan te trekken? Sta daar dan voor open en besef dan ook dat er zeker andere mensen zijn die hun expertise binnen jouw bedrijf kunnen brengen.

3. Giet je kennis in een online programma

 

Met een online programma kun je meer klanten helpen en anderzijds creëer je inkomsten die losstaan van je uren. Als je online programma staat, kun hem 10 keer per maand verkopen, maar ook 100 keer. Dit kost je geen extra uren. Daarnaast is zo’n programma vaak onderdeel van je productfunnel. Het creëert als het ware een vijver van potentiële klanten voor je coachingstraject. Hoe je een online programma kunt verkopen, lees je hier. 

Ik hoop dat deze blog waardevol voor je was! Ben je benieuwd hoe je het bovenstaande zou kunnen vertalen naar jouw eigen bedrijf? En kun je hier wel wat hulp bij gebruiken? Dan heb ik iets leuks voor je. Jij krijgt de kans om middels een GRATIS Groeigesprek te ontdekken welke stappen jij te zetten hebt om meer klanten en vrije tijd te creëren. Klik op DEZE LINK als je kans wil maken op deze gratis sessie. Het lijkt me leuk je te ontmoeten!

Ondernemende groet,

Carlijn Ottens

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top